سلسه بولتن‌های تولید محتوا-۱۳؛

بولتن «بازی‌های دیجیتالی، صنعتی رو به رشد» منتشر شد

تعداد بازدید:۴۲۹
روابط عمومی پارک فاوا: سیزدهمین شماره از سلسه بولتن‌های تولید محتوای پارک فاوا با عنوان «بازی‌های دیجیتالی، صنعتی رو به رشد» ویژه مهر‌ماه ۱۴۰۱ با هدف ایده‌پردازی و ایجاد گفتمان در ارتباط با «حکمرانی مدرن» در پارک‌های علم و فناوری منتشر شد.
بولتن «بازی‌های دیجیتالی، صنعتی رو به رشد» منتشر شد

سلسله بولتن‌های تولید محتوا در پارک فاوا، با پشتوانه بیش از 25 سال تجربه مدیریتی در پارک‌های علم و فناوری کشور، با هدف ایده‌پردازی و گفتمان‌سازی در خصوص جدیدترین مؤلفه‌ها، سازوکارها و مکانیسم‌های حکمرانی مدرن در پارک‌های علم و فناوری تولید و منتشر می‌شوند.

از این رو، در این بولتن‌ها تجارب زیسته تیم مدیریتی پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات، دیدگاه‌ها و نظرات کارشناسان و خُبرگان این عرصه و نیز صاحب‌نظران حوزه‌های آی.سی.تی و دیگر عرصه‌های مرتبط مورد واکاوی قرار گرفته و متناسب با آخرین دستاوردها، تحولات و گفتمان‌های این حوزه، در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

به همین منظور سیزدهمین شماره از سلسه بولتن‌های تولید محتوای پارک فاوا با عنوان «بازی‌های دیجیتالی، صنعتی رو به رشد» ویژه مهرماه 1401 زیرنظر، دکتر محمدجعفر صدیق دامغانی‌زاده، مجری طرح، دکتر عباس قنبری باغستان و مشاور طرح، دکتر احسان چیت‎‌ساز با هدف ایده‌پردازی و ایجاد گفتمان در ارتباط با «حکمرانی مدرن» در پارک‌های علم و فناوری تولید و منتشر شده است.

در مقدمه سیزدهمین شماره از سلسه بولتن‌های تولید محتوای پارک فاوا آمده است:

«گزارش‌های اخیر (2020) درباره بازی‌های ویدئویی نشان می‌دهد که نه تنها تعداد بازیکنان در سراسر جهان به رقم قابل توجهی رسیده است، بلکه میزان فروش صنعت بازی از صنعت سینما و سایر صنایع سرگرمی پیشی گرفته است. براساس گزارش تعداد بازیکنان گیم در سراسر جهان به رقمی حدود 2.69 میلیارد نفر رسیده است که اگر نوزادان و پیران از کار افتاده را به این رقم اضافه کنیم (یا از کل رقم افراد فعال جهان کم کنیم) اهمیت این تعداد از بازیکنان که نزدیک به 3 میلیارد نفر است، آشکارتر می‌شود. پاندمی کووید 19 (ویروس کرونا) در سراسر جهان البته به گرایش خانواده‌ها به بازی‌های ویدئویی بسیار مؤثر بوده است. برخلاف آن چه بسیاری تصور می‌کنند، دیگر صنعت بازی یک صنعت خاص کودکان یا نوجوانان نیست و این تصویر به گفته تحلیل‌گران صنعت بازی باید مورد تجدیدنظر قرار گیرد. نرخ رشد بازیکنان سالیانه بالغ بر 5.6 درصد بوده است که برآورد می‌شود این تعداد در ســال 2023 به 3.07 میلیارد نفر برسد. درآمد صنعت بازی در سال 2020  بالغ بر 159.3 میلیارد دلار بوده است که برآورد می‌شود همچنان به رشد خود ادامه دهد. این رشد چشمگیر سبب شده است که سرمایه‌ها به سوی این بازار سوق پیدا کند؛ زیرا کمتر بازاری را می‌توان پیدا کرد که به اندازه این بازار سودآور و در حال رشد باشد.»

برای مشاهده سیزدهمین شماره از سلسه بولتن‌های تولید محتوای پارک فاوا اینجا را کلیک نمایید.
 

کلید واژه ها: پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات نشریات سلسه بولتن‌های تولید محتوا بازی‌های دیجیتالی


نظر شما :