سلسه بولتنهای تولید محتوا-۱۲؛
بولتن «شرکتهای فناور و مسئله محیط زیست» منتشر شد
![بولتن «شرکتهای فناور و مسئله محیط زیست» منتشر شد](/images/www/fa/news/news-primary/2022/1662064954-page-vijenameh-12-1-1.jpg)
سلسله بولتنهای تولید محتوا در پارک فاوا، با پشتوانه بیش از 25 سال تجربه مدیریتی در پارکهای علم و فناوری کشور، با هدف ایدهپردازی و گفتمانسازی در خصوص جدیدترین مؤلفهها، سازوکارها و مکانیسمهای حکمرانی مدرن در پارکهای علم و فناوری تولید و منتشر میشوند.
از این رو، در این بولتنها تجارب زیسته تیم مدیریتی پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات، دیدگاهها و نظرات کارشناسان و خُبرگان این عرصه و نیز صاحبنظران حوزههای آی.سی.تی و دیگر عرصههای مرتبط مورد واکاوی قرار گرفته و متناسب با آخرین دستاوردها، تحولات و گفتمانهای این حوزه، در دسترس علاقهمندان قرار میگیرد.
به همین منظور دوازدهمین شماره از سلسه بولتنهای تولید محتوای پارک فاوا با عنوان «شرکتهای فناور و مسئله محیط زیست» ویژه مردادماه 1401 زیرنظر، دکتر محمدجعفر صدیق دامغانیزاده، مجری طرح، دکتر عباس قنبری باغستان و مشاور طرح، دکتر احسان چیتساز با هدف ایدهپردازی و ایجاد گفتمان در ارتباط با «حکمرانی مدرن» در پارکهای علم و فناوری تولید و منتشر شده است.
در مقدمه دوازدهمین شماره از سلسه بولتنهای تولید محتوای پارک فاوا آمده است:
«کسب و کارها در محیط زیست فیزیکی بزرگتری فعالیت میکنند و اگر میخواهند موفقیت بلندمدت آنان تضمین شود، باید به محدودیتها و فرایندهای حاکم بر پایداری اکوسیستم بزرگتر احترام بگذارند. بسیاری از شرکتها به دلیل فشارهای قانونی و هنجاری در این زمینه سرمایهگذاری میگذارند، اما برخی از مدیران محیط زیست را منبع اصلی مزیت رقابتی خود در نظر میگیرند. شماری از شرکتها هنوز بر این باورند که در پیش گرفتن راهبردهای محیط زیستی منفعل کافی است، اما گروهی از محققان توصیه میکنند تا شرکتها از این باور فراتر بروند و برای ایجاد پایداری، موضع محیط زیستی فعالی را در زنجیرۀ تأمین خود اتخاذ کنند. چندی است که شرکتهای فناوری نیز دریافتهاند که میتوانند پایداری را نوعی سرمایهگذاری خوب در نظر بگیرند. به همین دلیل، راهبردهایی را در این زمینه در پیش گرفتهاند که در این نوشتار به برخی از آنها اشاره میکنیم.»
برای مشاهده دوازدهمین شماره از سلسه بولتنهای تولید محتوای پارک فاوا اینجا را کلیک نمایید.
نظر شما :