سلسه بولتن‌های تولید محتوا-۱۲؛

بولتن «شرکت‌های فناور و مسئله محیط ‎زیست» منتشر شد

تعداد بازدید:۹۵۷
روابط عمومی پارک فاوا: دوازدهمین شماره از سلسه بولتن‌های تولید محتوای پارک فاوا با عنوان «شرکت‌های فناور و مسئله محیط ‎زیست» ویژه مرداد‌ماه ۱۴۰۱ با هدف ایده‌پردازی و ایجاد گفتمان در ارتباط با «حکمرانی مدرن» در پارک‌های علم و فناوری منتشر شد.
بولتن «شرکت‌های فناور و مسئله محیط ‎زیست» منتشر شد

سلسله بولتن‌های تولید محتوا در پارک فاوا، با پشتوانه بیش از 25 سال تجربه مدیریتی در پارک‌های علم و فناوری کشور، با هدف ایده‌پردازی و گفتمان‌سازی در خصوص جدیدترین مؤلفه‌ها، سازوکارها و مکانیسم‌های حکمرانی مدرن در پارک‌های علم و فناوری تولید و منتشر می‌شوند.

از این رو، در این بولتن‌ها تجارب زیسته تیم مدیریتی پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات، دیدگاه‌ها و نظرات کارشناسان و خُبرگان این عرصه و نیز صاحب‌نظران حوزه‌های آی.سی.تی و دیگر عرصه‌های مرتبط مورد واکاوی قرار گرفته و متناسب با آخرین دستاوردها، تحولات و گفتمان‌های این حوزه، در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

به همین منظور دوازدهمین شماره از سلسه بولتن‌های تولید محتوای پارک فاوا با عنوان «شرکت‌های فناور و مسئله محیط ‎زیست» ویژه مرداد‌ماه 1401 زیرنظر، دکتر محمدجعفر صدیق دامغانی‌زاده، مجری طرح، دکتر عباس قنبری باغستان و مشاور طرح، دکتر احسان چیت‎‌ساز با هدف ایده‌پردازی و ایجاد گفتمان در ارتباط با «حکمرانی مدرن» در پارک‌های علم و فناوری تولید و منتشر شده است.

در مقدمه دوازدهمین شماره از سلسه بولتن‌های تولید محتوای پارک فاوا آمده است:

«کسب و کارها در محیط‎ زیست فیزیکی بزرگتری فعالیت می‌‎کنند و اگر می‌‎خواهند موفقیت بلندمدت آنان تضمین شود، باید به محدودیت‌ها و فرایندهای حاکم بر پایداری اکوسیستم بزرگتر احترام بگذارند. بسیاری از شرکت‌ها به دلیل فشارهای قانونی و هنجاری در این زمینه سرمایه‌‎گذاری می‌‎گذارند، اما برخی از مدیران محیط‎ زیست را منبع اصلی مزیت رقابتی خود در نظر می‌‎گیرند. شماری از شرکت‌‎ها هنوز بر این باورند که در پیش گرفتن راهبردهای محیط ‎زیستی منفعل کافی‎ است، اما گروهی از محققان توصیه می‌‎کنند تا شرکت‌‎ها از این باور فراتر بروند و برای ایجاد پایداری، موضع محیط ‎زیستی فعالی را در زنجیرۀ تأمین خود اتخاذ کنند. چندی است که شرکت‎‌های فناوری نیز دریافته‌‎اند که می‌‎توانند پایداری را نوعی سرمایه‌‎گذاری خوب در نظر بگیرند. به همین دلیل، راهبرد‎هایی را در این زمینه در پیش گرفته‎‌اند که در این نوشتار به برخی از آن‎‌‌ها اشاره می‎‌‌کنیم.»

برای مشاهده دوازدهمین شماره از سلسه بولتن‌های تولید محتوای پارک فاوا اینجا را کلیک نمایید.
 

کلید واژه ها: پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات سلسه بولتن‌های تولید محتوا


نظر شما :