دومین جلسه شورای مدیران پارک فاوا در سال ۱۴۰۰ با تأکید بر فعالیتهای روابط عمومی برگزار شد
![دومین جلسه شورای مدیران پارک فاوا در سال ۱۴۰۰ با تأکید بر فعالیتهای روابط عمومی برگزار شد](/images/www/fa/news/news-primary/2021/1631209937-img-7432.jpg)
دکتر محمدجعفر صدیق دامغانیزاده، رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات در ابتدای جلسه ضمن خوشامدگویی به مدیران پارک فاوا، اصلیترین دلیل برگزاری جلسه شورای مدیران را روابط عمومی و نحوه معرفی پارک فاوا (presentation) دانست و گفت: باید فعالیتهای انجام شده در پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات به خوبی منتشر و ارائه شود تا همگان از برنامهها و فرایند پیشرفت و توسعه پارک مطلع شوند. ارائه پیشرفتها و فعالیتها منجر به هموار شدن مسیر آینده پارک خواهد شد.
وی ادامه داد: با ارائه پیشرفتها و فعالیتهای پارک، دیگران نیز از آخرین تحولات با خبر شده، تجربه کسب کرده و الگوی فکری و کاری پیدا میکنند. به همین منظور ارائه گزارشهای هفتگیِ بخشهای مختلف پارک باید مورد توجه قرار بگیرد. فراموش نکنیم زمانی که گزارشها به طور مرتب تکرار شوند، ارزش پیدا میکنند. تعداد و کیفیت گزارشهای هفتگی (برنامهریزی به لحاظ محتوایی و روابط عمومی به لحاظ اطلاعاتی و خبری) تعیینکننده و مهم خواهند بود.
رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات در پایان از برنامهریزی برای ایجاد شبکه تولید محتوا در 10 استان محروم خبر داد و تأکید کرد: ایجاد شبکه تولید محتوا منجر به ایجاد کسبوکارهای جدید و شغل جدید نیز خواهد شد.
در ادامه دکتر عباس قنبری باغستان، مشاور ارتباطات و امور بینالملل پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات به معرفی فعالیتهای صورت گرفته در بهروزرسانی سایت پارک فاوا پرداخت و گفت: در پارک فاوا فعالیتهای بسیاری انجام میشود اما متأسفانه در حوزه ارائه فعالیتهای انجام شده، ضعفهایی وجود دارد. روابط عمومی پارک فاوا از ابتدای سال 1400 فرایند اطلاعرسانی را به صورت کامل و به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی انجام داده است.
مشاور ارتباطات و امور بینالملل پارک فاوا تصریح کرد: در حال حاضر جریان اطلاعرسانی روابط عمومی بیشتر بر فعالیتهای ستادی متمرکز است و باید به سمت انعکاس بیشتر اخبار واحدها و دیگر بخشها نیز رفت.
وی ادامه داد: علاوه بر موارد ذکر شده، نشریه فاوا از ابتدای سال 1400 به صورت ماهیانه و به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی منتشر میشود. همچنین با توجه به اهمیت فعالیتهای موضوعی، سلسله بولتنهای تولید محتوا با تأکید بر تجارب زیسته تیم مدیریتی پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات، دیدگاهها و نظرات کارشناسان و خُبرگان این عرصه و نیز صاحبنظران حوزههای آی.سی.تی و دیگر عرصههای مرتبط مورد واکاوی قرار گرفته و متناسب با آخرین دستاوردها، تحولات و گفتمانهای این حوزه، در دسترس علاقهمندان قرار میگیرد. به عبارت دیگر انتشار این بولتنها به جریان اطلاع رسانی هدفمند کمک خواهد کرد.
دکتر قنبری باغستان با اشاره به کلیپهای آموزشی از «ایده تا پدیده» یادآور شد: مجموعه کلیپهای آموزشی از «ایده تا پدیده» با هدف ترویج گفتمان حکمرانی مدرن در پارکهای علم و فناوری در بین افکار عمومی و نیز نهادینهسازی سازوکارهای جدید در توسعه کسب و کارهای مدرن، از جمله در حوزه استارتاپی، SMEs، فناوری نوین، آی.سی.تی، و... از سوی پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) تولید و منتشر میشود. در این مجموعه کلیپهای آموزشی که در قالب گفتوگو و نشست با مدیران با سابقه، اساتید دانشگاه، متخصصان حوزه پارکهای علم و فناوری و نیز کسب و کارهای استارتاپی تولید شده است، مخاطبان، در هر سطحی، میتوانند با ایدههای نوین، جذاب و مدرن از سازوکارها و فرایندهای تبدیل «ایده» به محصول و کسب و کار مدرن (پدیده) آشنا شوند.
نظر شما :