به میزبانی شرکت ارتباطات زیرساخت؛
نشست هماندیشی بررسی استراتژیها و چالشهای اطلاعرسانی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد
![نشست هماندیشی بررسی استراتژیها و چالشهای اطلاعرسانی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد](/images/www/fa/news/news-primary/2024/65a2ab99c7b6c-71456-orig.jpg)
در این نشست دکتر محمداحسان خرامید، مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر کنشگری فعال روابط عمومیها در حوزههای مختلف اطلاعرسانی تأکید کرد و گفت: روابط عمومی فعال بر چهار محور رصد در فضای مجازی، تولید محتوا در حوزههای فرامتنی، انتشار بر بستر رسمی و غیررسمی و توزیع محتوا در فضای مجازی استوار است. به همین منظور لازم است روابط عمومیهای وزارت ارتباطات در بحرانهای به وجود آمده در کشور، مدیریت رسانهها را به صورت فعال بر عهده گیرند تا با روایتگری اول و ابهامزدایی از بروز شایعات جلوگیری شود.
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، همکاری و تعامل در بخش فنی و روابط عمومیهای وزارت ارتباطات را ضروری برشمرد و ادامه داد: به منظور اطلاعرسانی به موقع رویدادهای ارتباطی در کشور، نیازمند داشتن پروتکل اطلاعرسانی در روابط عمومیها هستیم.
وی در پایان تقویت عرصه اطلاعرسانی را نیازمند کسب دانش بهروز همکاران روابط عمومیها در حوزه ICT دانست و یادآور شد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، هرکدام از ما فعالان روابط عمومی، متولی اطلاعرسانی، تبیین و معرفی خدماتی هستیم که در شرکت و سازمانمان اتفاق میافتد.
در ادامه این نشست، حامدرضا اسماعیلی، معاون روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت بر لزوم رویکرد فعالانه در حوزه رسانه تأکید کرد و گفت: در گذشته خوراک رسانهها از طریق روابط عمومیها تأمین میشد اما امروزه با گسترش فضای مجازی، همه افراد خود یک رسانه محسوب میشوند.
معاون روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت در پایان خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه دهنده یکی از مهمترین و فراگیرترین خدمات به جامعه است. در شرایط کنونی با توجه به مختصات فضای اطلاعرسانی در کشور و به دلیل ماهیت غیرمتمرکز رسانهها برای اطلاعرسانی، باید رویکرد فعالانه و تعاملی در دستور کار قرار گیرد.
لازم به ذکر است که در این نشست تخصصی، چالشهای حوزه تولید خبر، تأمین محتوا، میزان محرمانگی یا عادی بودن اطلاعات در حوزه انتشار، کمبود نیروی متخصص، عدم همکاری و شناخت مدیران از موضوع اطلاعرسانی و ارتباط روابط عمومی سازمانها و شرکتهای وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با یکدیگر بررسی شد و همکاران و مدیران روابط عمومیها، گزارشی از اقدامات خود را در حوزه تخصصی ارائه کردند.
در این نشست، نمایندگانی از پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سازمان فناوری اطلاعات ایران، پست بانک ایران، شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، سازمان فضایی ایران، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، پژوهشگاه فضایی ایران، منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام، مؤسسه فرهنگی و ورزشی پیام و ... حضور داشتند.
نظر شما :